Tanáraink kreatÃv, elkötelezett szakemberek. Valamennyien szÃnvonalas magyar egyetemeken és – az európai kollégákkal való cserekapcsolatoknak köszönhetÅ‘en is – külföldi továbbképzés keretében tettek szert tudásukra. Továbbá elvégezték a Helen Doron TanárképzÅ‘ Tréninget, melyen nemcsak elméleti hátterét sajátÃthatták el ennek a különleges módszernek, hanem a gyerekek oktatásához szükséges gyakorlatot is szerezhettek. Mindezek azonban úgy gondoljuk, csupán minimális feltételei annak, hogy sikeresek legyenek, ezért hétrÅ‘l-hétre rengeteget dolgoznak azon, hogy érdekes és hasznos órákban legyen a gyerekeknek része. A Helen Doron English tanárai folyamatosan továbbképzéseken vesznek részt, és az egymással való állandó kapcsolattartáson keresztül nemcsak saját, hanem kollégáik tapasztalataiból is épÃtkeznek.
ElsÅ‘ látásra szerelem volt ez kettÅ‘nk között: amikor a 3 hónapos kislányommal ellátogattunk egy bemutató órára, úgy éreztem, már az óra közepén, hogy végre találtam valamit, ami nemcsak az angol nyelv tanulására fordÃt gondot, hanem a gyerekem igényeinek megfelelÅ‘en fejleszti is Å‘t. A szerelem odáig vezetett, hogy 2009-ben elvégeztem a tanárképzÅ‘ tréninget és egy évig Szegeden tanÃtottam. Nagyon nagy élmény volt a tanÃtás, az órákra való készülés. Egy álmom valósult meg azzal, hogy 2010. májusán folytathattam a saját nyelviskolámban a munkát. Igen nagy volt a váltás, alig egy év alatt lett belÅ‘lem érdeklÅ‘dÅ‘ szülÅ‘bÅ‘l tanár, majd nyelviskola vezetÅ‘, de azt gondolom, életem legjobb döntését hoztam meg.
Remélem, minél több gyermek tapasztalhatja meg a tanulásnak ezt a formáját is!
Gimnazista éveimet a tatai Eötvös József Gimnáziumban végeztem, kéttannyelvű osztályban. Mindig is szerettem az angolt, de éreztem, hogy ahhoz hogy rendesen el is sajátÃtsam ezt a nyelvet, valami többre lesz szükség, mint amit egy sima általános iskolai és késÅ‘bb felsÅ‘bb oktatásbeli angolóra adhat. A nagy létszámú órák, a heti 3*45 perc nem elegendÅ‘ egy nyelv elsajátÃtásához. Ha valamihez ténylegesen érteni szeretnél, azzal minden nap foglalkozni kell, Ãgy döntöttem a kéttanynelvű gimnázium mellett, amit sosem bántam meg és az eredménye is meglett. 🙂 A gyermekek iránti szeretetem, már kiskoromban felfedte magát, azóta is imádok gyermekekkel dolgozni, játszani és segÃteni Å‘ket. Amikor a pályaválasztás elÅ‘tt álltam, már tudtam, hogy gyermekekkel szeretnék foglalkozni. Jelenleg is tanulok, de mindemellett olyan munkára találtam, ami igazán megszólÃtott. Gyerekekkel foglalkozhatok, miközben tanÃtom Å‘ket angolul, egy olyan módszerrel, amiben a gyerekeknek a tanulás nem nyűg, hanem egy játék és minden megerÅ‘ltetÅ‘ „magolás” nélkül szÃvják magukba a tudást. Mindig is ezt szerettem volna, hogy a többi gyereknek ne úgy kelljen tanulni és készülni ahogy nekem kellett, hanem kis csoportokban, játékokon keresztül legyenek egyre okosabbak. Ezért hálás vagyok Helennek, hogy ezt megtalálhattam és én is hozzátehetek valamit a gyermekek fejlÅ‘déséhez ! 🙂
A gimnázium évei alatt döntöttem el, hogy gyermekek angol nyelvtanÃtásával szeretnék foglalkozni, a fÅ‘iskola alatt azonban már azt is tudtam, hogy ezt nem a szigorúan vett oktatási rendszer keretei közt szeretném csinálni. Néhány év “világjárás†után magántanulókkal kezdtem foglalkozni, ami sok örömet adott. Ezután, kis szerencsével- és egy életemben bekövetkezett váltást követÅ‘en – találkoztam elÅ‘ször a Helen Doron módszerrel. Szerelem volt elsÅ‘ látásra, azonnal tudtam, hogy megtaláltam azt a stÃlust, rendszert, ami alapján tanÃtani szeretnék. Néhány nap alatt eldöntöttem, hogy elvégzem a szükséges tanfolyamot. Ãgy kerültem ide, és nem bántam meg! Szeretném, ha rajtam, rajtunk keresztül minél többen ismerkednének meg a játékos nyelvtanulás lehetÅ‘ségével és ugyanúgy megtalálnák benne az örömüket, mint én!
Érettségi után a Kodolányi János FÅ‘iskola angol nyelvtanár-kommunikáció szakán kezdtem tanulni. Majd 2006-ban, tanulmányaimat félbehagyva, párommal Angliába költöztünk szerencsét próbálni. Végül 13 Angliában töltött év után úgy döntöttünk, hogy vissza jövünk Magyarországra. Mikor megérkeztünk hatalmas elvárásokkal munka keresésbe kezdtem. Azt tudtam csak, hogy mindenképpen az angol nyelvet használva szeretnék dolgozni. Megláttam Szilvi hirdetését és azonnal jelentkeztem az állásra. Korábban hallottam már a módszerrÅ‘l és sikereirÅ‘l. Saját gyermekeimen szerzett tapasztalatból tudom, hogy minél korábban, minél kisebb korban kezdik el egy idegen nyelv megismerését, annál könnyebben tanulják azt meg. A Helen Doron English nyelvtanÃtási módszere nagyon emlékeztet arra, ahogyan gyermekeim kint Angliában tanulták meg az angol nyelvet, a magyarral párhuzamosan, második anyanyelvükként (Ãrás és olvasás tudás nélkül). Nagy örömmel tölt el tehát, hogy még több gyermeknek segÃthetek, hogy játszva, könnyedén tanuljanak meg angolul!
Régi tanáraink, akikre szeretettel emlékezünk:
Perger-Dobsa Krisztina Galántai Dóra Karap Judit Aradi Fruzsina Horn Rita Cynthia Challis Illés-Kádek Kata Sándor Csilla Benkovics Dóra Éliás Attila
Â
Diplomám megszerzése és több év zenetanÃtás után nyakamba vettem a világot. Londoni tartózkodásom alatt rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam. Nagy hatással volt rám, ahogy az alig totyorgó kisgyerekek szüleikkel együtt önfeledten szórakozva ismerkedtek az Å‘ket körülvevÅ‘ világgal és tanulták anyanyelvüket. Kötetlen, mégis irányÃtott foglalkozásokon szÃvták magukba kultúrájukat. Ezen a mesés világon keresztül szerettem volna hazatérésem után a magyar gyerekeket megismertetni az angol nyelvvel. Olyan módszeren törtem a fejem, mely sokoldalú és élményszerű oktatást ad. Fontos volt, hogy legyen benne zene, tánc, olvasgassunk mesekönyveket, legyen bábjáték, szÃnjátszás, mondókából feltétlen rengeteg, és mindez természetesen angol nyelven. Tervezgettem a tanmenetet, gyűjtöttem a tananyagot, és rájöttem, ahhoz, hogy igazán jót hozzak létre, talán egy élet kell. Ennél türelmetlenebb voltam. Ekkor találtam rá a Helen Doron módszerre, ami annyira megtetszett, hogy elvégeztem a tanárképzÅ‘ kurzusokat és azonnal belevágtam a tanÃtásba. Kisfiam pedig születése óta folyamatos visszajelzés számomra. Látom, tapasztalom rajta keresztül, hogy mennyi mindennel lett gazdagabb – lettünk gazdagabbak – a tanfolyamok által. Örülök, hogy neki és kortársainak már ilyen kis kortól megadatik az idegen nyelv tanulásának lehetÅ‘sége ezzel a játékos, mégis hihetetlenül tudatos módszerrel!
Remek lehetÅ‘ségnek tartom, hogy már kisgyermekkorban megismerkedhetnek az angol nyelvvel a hozzánk járók. Az elÅ‘zÅ‘ tanévben megtapasztalhattam, hogy mennyire eredményes tud lenni a nyelvelsajátÃtás a 3-tól 6 éves korig tartó idÅ‘szakban, amikor a legbefogadóbbak a gyerkÅ‘cök, agyuk szivacsként működik. A nagyobbaknál szeretném megmutatni azt, hogy van élet a „45 percig üljünk egy helyben, és hallgassuk a tanárt” iskolai valóságon kÃvül is! Beszéljünk, mozogjunk, nevessünk, játszunk! Élvezzük az órát! Hiszem, hogy a tanulás csak akkor hatásos, ha örömet okoz. Ezért fontos célom, hogy a gyerekek számára jó élmények, és pozitÃv megerÅ‘sÃtés kötÅ‘djön az angolhoz. Ãgy lehet igazán elsajátÃtani egy idegen nyelvet. Foglalkozásaim mozgalmasak, a hangulat jó, a dalok pedig fülbemászóak. Sokszor még órák után is sokáig ott vannak a fejemben, és dúdolom Å‘ket. De ez már legyen az én „bajom”. 🙂
Now, this is a story all about how My life got flipped-turned upside down And I’d like to take a minute Just sit right there I’ll tell you how I became the teacher of the school of Helen
In VértesszÅ‘lÅ‘s, I was raised At the computer was where I spent most of my days Chillin’ out maxin’ relaxin’ all cool And playing all the games after school When my mom came into my room and she said: Go get a job! come on, use your head. So I looked all around, and kept thinking What am I good at? and kept blinking oh! I realized, English of course So found Helen Doron and took a course
They showed me the method, and all the secrets And let me tell you I have zero regrets the method is amazing, the teacher’s, excellent Studying here, has basically no detriment
Small groups, and positive reinforcement I’m not lying, this is my endorsement Focus on the individual, playing while learning the students here, all come back yearning for more English, that’s right, this is the story of how teaching here, is my crowning glory.
(Ãgota otthon babázik, de közöttünk van…) Az angol nyelv- és irodalomtanár szakos tanulmányaim során találkoztam elÅ‘ször a Helen Doron módszerrel, késÅ‘bb ebbÅ‘l Ãrtam szakdolgozatom. Már az elsÅ‘ óralátogatás magával ragadott: játékos, barátságos, élvezetes, örömteli volt nem csak az ott lévÅ‘ kisgyerekeknek, de még nekem is 🙂 Olyannyira megtetszett, hogy fogtam az akkor 2,5 éves kislányom és azonnal beiratkoztunk az elsÅ‘ tanfolyamra. Nyelvtudása rohamosan és szÃnvonalasan fejlÅ‘dött. Nagyon büszke voltam rá, és persze neki is óriási önbizalmat adott a folyamatos pozitÃv megerÅ‘sÃtés a tanár néni részérÅ‘l. Mindez még kÃváncsibbá tett a módszer iránt. A tanárképzÅ‘ tréning elvégzése után nagy lelkesedéssel vetettem bele magam ebbe a modern és újszerű tanÃtási módba (ami merÅ‘ben más, mint amit a hagyomágyos általános iskolai rendszerben tapasztaltam angol – történelem tanárként ). A játékosság, a szemléletesség, a gyakorlatiasság, a pozitÃv visszajelzések adása mind-mind formálta lelkem, gondolkodásmódom. Érdekes és izgalmas minden egyes órára való felkészülés. Nagyon jó látni, ahogy a gyerekek hétrÅ‘l-hétre ragyogó tekintettel érkeznek hozzánk, ahogy fejlÅ‘dik nyelvtudásuk, ahogy kiül arcukra a kis büszke mosoly, ahogyan a nagyobbak megküzdenek egy-egy nehezebb feladattal, legyÅ‘zve életkori sajátosságukból fakadó gátlásaikat.
Hiszek a módszer sikerességében, hiszek a gyerekek gyors fejlÅ‘dÅ‘képességében, játékos terhelhetÅ‘ségükben….és most már önmagamban is, mert már tudom, csak Ãgy érdemes és lehet kisgyermekekkel megszerettetni egy idegen nyelvet, más nép kultúráját és már csak ezzel a módszerrel tudom elképzelni a gyermekek sikeres oktatását.
Kérjük a töltsd ki az űrlapot a letöltéshez