FAQ

Szerencsére nem. Mivel ti, szülők – különösen kisgyermekek esetében - jelen lehettek az órán, így nemcsak bátorítani, támogatni tudjátok gyermeketeket, hanem követni is a tananyagot, s gyermeketek fejlődését. Nektek, szülőknek az az egyetlen „házi feladat”, hogy lehetőséget adjatok gyermeketeknek a napi rendszerességű CD-hallgatásra – legyen az a fürdőszobában, az autóban vagy éppen vacsora közben. Ha pedig többet szeretnétek gyakorolni otthon (ami természetesen nem kötelező), bőven elegendő, amit gyermeketekkel együtt az órán tanultok, hallotok. Ha pedig bizonytalanok vagytok valamiben, tanár nénitek szívesen segít nektek, s ellát benneteket hasznos ötletekkel.
Természetesen tudjuk, hogy a kisgyermek koncentrációs ideje nagyon rövid, vagyis egy dologra csak néhány percig képes fókuszálni. Ezért a Helen Doron foglalkozásokat az éppen aktuális képességeiknek és igényeikhez igazítottuk. Vagyis egy feladat nálunk kb. 3-4 percig tart – természetesen idősebb gyermekek esetében hosszabb ideig- s már váltunk is a következő feladatra, ami újfent csupán néhány percet vesz igénybe. A szedatív (vagyis az „ülős” pl. rajzolás, kirakózás, társasjáték) és a kinesztetikus (vagyis „mozgásos”pl. ének-tánc, mutasd meg, szaladj oda) feladatokot tudatosan váltogatjuk, amely minden tanulótípust kielégít és persze biztosítja, hogy gyermeked figyelme egy pillanatra se lankadjon. (Sőt, sok olyan kisgyermek van, aki rövidnek találja az órát, s még maradni szeretne… )
A gyermek egy nyelvet elsősorban személyekhez, s helyszínekhez köt. Míg otthon, az óvodában, iskolában azt szokja meg, hogy (többnyire) magyarul beszélnek hozzá, s hogy magyar kérdésekre magyarul válaszol, úgy azt is villámgyorsan megszokja, hogy nálunk, a Helen Doron Oktatóközpontban angolul beszélünk velük, s természetes számukra, hogy angol kérdésekre angolul reagálnak. Tehát mindig olyan nyelven válaszolnak, amilyen nyelven a kérdés, kérés, instrukció stb. elhangzott. Érthető módon, a nyelvtanulás korai szakaszában előfordul, hogy a gyermek - amennyiben az egyik nyelvből nem rendelkezik elegendő szókinccsel, úgy a mondataiba az ismeretlen szavakat esetleg magyar szavakkal helyettesíti. Azonban ez sem jelenti azt, hogy tudatlanságból keverné a nyelvet. Azonban, ahogy nyelvtudása gyarapszik, ez egyre kevésbé jellemző. Azok a szülők, akik hozzánk járnak, s két nyelven beszélnek gyermekeikhez, mind arról számolnak be, hogy gyermekük gond nélkül vált egyik nyelvről a másikra, attól függően, hogy édesanyjuk/édesapjuk milyen nyelven szól hozzájuk.
Egyes szülők attól tartanak, hogy a korai nyelvtanulás megárthat a gyermek beszédfejlődésének, hatással lehet az anyanyelv kiejtésére. Természetesen nem fogja befolyásolni. A kisgyermek élete első 6 évében akcentus nélkül képes elsajátítani bármilyen idegen nyelvet. Míg a tökéletes magyar kiejtést elsősorban Tőled és környezetétől, úgy a makulátlan angol kiejtést a tananyaghoz tartozó CD-k segítségével tanulja meg. A módszer kulcsfontosságú eleme a CD-k napi rendszerességű hallgatása, amely –mesterséges anyanyelvi környezetet teremtve- biztosítja, hogy gyermeked minden nap találkozzon az angol nyelvvel, s így elsajátítsa a tökéletes angol kiejtést.
Anyanyelvünket születésünk pillanatától elkezdjük tanulni. Kétnyelvű családokban mi sem természetesebb, hogy édesanya pl. angolul, édesapa magyarul beszél gyermekükhöz - mindkettő a saját anyanyelvén. Vajon eszükbe jut-e, hogy túl korai még, hogy az anyanyelvükön beszéljenek a gyerekhez? Vajon mindkét nyelven megtanul a gyermek beszélni? Hát persze!!! A Helen Doron módszer a kisgyermek azon természetes képességére épít, hogy 6 éves koráig bármilyen nyelvet – akár többet is párhuzamosan – könnyedén, erőlködés nélkül, anyanyelvi módon és szinten képes elsajátítani. Mivel a Helen Doron módszer anyanyelvi módszer, így minél korábban kezdi gyermeked az angol nyelv elsajátítását, annál inkább érzi azt második anyanyelvének! Olyan képesség ez, amely csak néhány évig tart, használjátok ki, amíg lehet!

Próbálja ki ingyenes bemutató óránkat!

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.