Az önképzés szamurájai: a HD tanárok Helen Doron tanárnak lenni nem kiváltság ugyan, mégis rendkÃvül speciális helyzet. Ennek oka, hogy hozzánk nem azok jönnek dolgozni, akik szeretik a jól bevált, hagyományos utakat, hanem azok, akik maguk is egy kicsit formabontóak, unikálisak és rebellisek. Egy kicsit mind gyerekek- a szó legjobb értelmében. Mindegy, hány évesek, vagy a világ mely pontján élnek, nem felejtettek el játszani és emlékeznek, milyen volt gyereknek lenni. A tanárok tudják, hogy az ovis angol foglalkozások valójában angol nyelvű utazások a természettudomány, a kulturális ismeretek és a mesék világába. Tisztában vannak vele, hogy a kiskamaszok szándékos kukacoskodása, vagy zordonmord elzárkózása nem nekik szól, de nekik kell zöld ágra vergÅ‘dni vele. Fel vannak készülve a “nagyok†olykor fekete-fehér álláspontjára éppúgy, mint a keresztkérdéseikre és a kitöréseikre. Tudják mit vállaltak és sosem a gyerekekkel, legfeljebb önmagukkal küzdenek. Azért, mert tanáraink egytÅ‘l egyig elhivatott nyelvoktatók és jó Emberek, nagybetűvel. Gombhoz a kabátot: igény alapú oktatás Bár a hagyományos iskolákhoz hasonlóan mi is tanmenet szerint dolgozunk, kevés kÅ‘be vésett szabállyal rendelkezünk. Az egyik ilyen a mindenkori legmagasabb minÅ‘ség az angol nyelvoktatásban és a nyelvórákon, a másik pedig az, hogy sosem érkezünk felkészületlenül. Van egy harmadik alapvetésünk is: mi nem szabványosÃtjuk sem a gyerekeket, sem a tudásunkat. Személyiséget formálunk, nézÅ‘pontokat ütköztetünk és mi magunk is változunk. TanÃtunk és tanulunk. Ezért olyan fontos számunkra, hogy kollégaként segÃtsük egymást módszereink csiszolásában, részt vegyünk hazai és nemzetközi szemináriumokon. Ha kell, supervisorként támogatjuk társainkat szakmai elakadásaik feloldásában. Nem arra törekszünk, hogy minden gyerek perfect fit legyen az iskola számára, hanem arra, hogy az iskola legyen tökéletes a gyerekek számára. Ennek érdekében pedig nemcsak hajlandóak vagyunk felülbÃrálni elképzeléseinket, hanem készen állunk arra, hogy a felmerülÅ‘ pedagógiai helyzetek, valamint a nyelvóráinkon résztvevÅ‘ gyerekek egyéni érdeklÅ‘dése is formálják az órák tartalmi felépÃtését. A gyerekekhez választjuk a metódust, nem pedig fordÃtva. Gyorsan reagálunk váratlan helyzetekre A tanárok élete is tele van meglepetésekkel, és mi szeretjük a meglepetéseket! Amikor kitört a világjárvány és bezártak a sulik, mi nem estünk pánikba, hanem összerendeztük sorainkat és gyorstalpalón sajátÃtottuk el a digitális oktatás csÃnját-bÃnját. Ez az, ami jellemzÅ‘ ránk egyéniben és nyelviskolaként is. Jöhet új szabályozás, készülhetnek új kutatások, jelenhetnek meg nyelvtanulással kapcsolatos javaslatok a világ számos országában: mi tudunk róla. SÅ‘t, nemcsak tudunk róla, alaposan meg is vizsgáljuk az információkat, hogy olyan gyakran gondoljuk újra oktatásunkat és önmagunkat, amilyen gyakran csak szükséges. Egy lépéssel elÅ‘bbre járunk Mivel szakmai kapcsolódásunk állandó és erÅ‘s más országok nyelvtanáraihoz is, rendszerint nemcsak ismerjük, de alakÃtjuk is a nemzetközi trendeket. Feltérképezzük az egyes kultúrkörökben jellemzÅ‘ elvárásokat és új technikákat sajátÃtunk el. Mi, Helen Doron English tanárok inspiráljuk és elgondolkodtatjuk egymást annak érdekében, hogy közösen léphessünk elÅ‘re. Mindannyian nap mint nap küzdünk azért, hogy jobbak és jobbak legyünk. Felismertük, hogy ha kritika ér bennünket, önvizsgálatot kell tartanunk. Számunkra a szülÅ‘ és a diák partner, ahogy mi is mindig igyekszünk azok lenni. Biztosak vagyunk a tudásunkban, mégis mindig sokkal többre törekszünk. Számunkra a nyelvtanÃtás nem munka, hanem hivatás. Út és cél, sorsfeladat. Kedvet kaptál, csatlakoznál? Itt tudsz jelentkezni.
Az önképzés szamurájai: a HD tanárok Helen Doron tanárnak lenni nem kiváltság ugyan, mégis rendkÃvül speciális helyzet. Ennek oka, hogy hozzánk nem azok jönnek dolgozni, akik szeretik a jól bevált, hagyományos utakat, hanem azok, akik maguk is egy kicsit formabontóak, unikálisak és rebellisek. Egy kicsit mind gyerekek- a szó legjobb értelmében. Mindegy, hány évesek, vagy a világ mely pontján élnek, nem felejtettek el játszani és emlékeznek, milyen volt gyereknek lenni. A tanárok tudják, hogy az ovis angol foglalkozások valójában angol nyelvű utazások a természettudomány, a kulturális ismeretek és a mesék világába. Tisztában vannak vele, hogy a kiskamaszok szándékos kukacoskodása, vagy zordonmord elzárkózása nem nekik szól, de nekik kell zöld ágra vergÅ‘dni vele. Fel vannak készülve a “nagyok†olykor fekete-fehér álláspontjára éppúgy, mint a keresztkérdéseikre és a kitöréseikre. Tudják mit vállaltak és sosem a gyerekekkel, legfeljebb önmagukkal küzdenek. Azért, mert tanáraink egytÅ‘l egyig elhivatott nyelvoktatók és jó Emberek, nagybetűvel. Gombhoz a kabátot: igény alapú oktatás Bár a hagyományos iskolákhoz hasonlóan mi is tanmenet szerint dolgozunk, kevés kÅ‘be vésett szabállyal rendelkezünk. Az egyik ilyen a mindenkori legmagasabb minÅ‘ség az angol nyelvoktatásban és a nyelvórákon, a másik pedig az, hogy sosem érkezünk felkészületlenül. Van egy harmadik alapvetésünk is: mi nem szabványosÃtjuk sem a gyerekeket, sem a tudásunkat. Személyiséget formálunk, nézÅ‘pontokat ütköztetünk és mi magunk is változunk. TanÃtunk és tanulunk. Ezért olyan fontos számunkra, hogy kollégaként segÃtsük egymást módszereink csiszolásában, részt vegyünk hazai és nemzetközi szemináriumokon. Ha kell, supervisorként támogatjuk társainkat szakmai elakadásaik feloldásában. Nem arra törekszünk, hogy minden gyerek perfect fit legyen az iskola számára, hanem arra, hogy az iskola legyen tökéletes a gyerekek számára. Ennek érdekében pedig nemcsak hajlandóak vagyunk felülbÃrálni elképzeléseinket, hanem készen állunk arra, hogy a felmerülÅ‘ pedagógiai helyzetek, valamint a nyelvóráinkon résztvevÅ‘ gyerekek egyéni érdeklÅ‘dése is formálják az órák tartalmi felépÃtését. A gyerekekhez választjuk a metódust, nem pedig fordÃtva. Gyorsan reagálunk váratlan helyzetekre A tanárok élete is tele van meglepetésekkel, és mi szeretjük a meglepetéseket! Amikor kitört a világjárvány és bezártak a sulik, mi nem estünk pánikba, hanem összerendeztük sorainkat és gyorstalpalón sajátÃtottuk el a digitális oktatás csÃnját-bÃnját. Ez az, ami jellemzÅ‘ ránk egyéniben és nyelviskolaként is. Jöhet új szabályozás, készülhetnek új kutatások, jelenhetnek meg nyelvtanulással kapcsolatos javaslatok a világ számos országában: mi tudunk róla. SÅ‘t, nemcsak tudunk róla, alaposan meg is vizsgáljuk az információkat, hogy olyan gyakran gondoljuk újra oktatásunkat és önmagunkat, amilyen gyakran csak szükséges. Egy lépéssel elÅ‘bbre járunk Mivel szakmai kapcsolódásunk állandó és erÅ‘s más országok nyelvtanáraihoz is, rendszerint nemcsak ismerjük, de alakÃtjuk is a nemzetközi trendeket. Feltérképezzük az egyes kultúrkörökben jellemzÅ‘ elvárásokat és új technikákat sajátÃtunk el. Mi, Helen Doron English tanárok inspiráljuk és elgondolkodtatjuk egymást annak érdekében, hogy közösen léphessünk elÅ‘re. Mindannyian nap mint nap küzdünk azért, hogy jobbak és jobbak legyünk. Felismertük, hogy ha kritika ér bennünket, önvizsgálatot kell tartanunk. Számunkra a szülÅ‘ és a diák partner, ahogy mi is mindig igyekszünk azok lenni. Biztosak vagyunk a tudásunkban, mégis mindig sokkal többre törekszünk. Számunkra a nyelvtanÃtás nem munka, hanem hivatás. Út és cél, sorsfeladat. Kedvet kaptál, csatlakoznál? Itt tudsz jelentkezni.