Bébit senki sem ültetheti a sarokba! – avagy a nyelvtanulást nem lehet túl korán kezdeni A gyerekeknek megvan az a csodálatos képessége, hogy számukra minden természetes. Könnyen adaptálódnak, rugalmasak és bármit képesek be-, illetve elfogadni, amivel csak találkoznak. Ezért nem látják különbözÅ‘nek a más rasszba tartozó vagy éppen sérült társaikat, és ezért sokkal ügyesebbek a nyelvtanulásban is. Nem tudják és nem is érdekli Å‘ket, hogy lehetne másként! Délutáni tea angol keksszel és anyatejjel Tudtad, hogy egy gyermek a születése pillanatában bármely nyelv elsajátÃtására képes? Nincsenek egyéni, nyelv- vagy nemzetspecifikus szervi eltérések az újszülöttek között. Az egyes nyelvterületekre jellemzÅ‘ eltérésekbÅ‘l fakadó dialektusok és a tökéletlen kiejtés a korai nyelvoktatás megkezdésével elkerülhetÅ‘k, vagy minimalizálhatók. A Helen Doron módszer hatékonyságát többévtizedes tapasztalat, többezer nyelvvizsga és számos magabiztos és sikeres felnÅ‘tt – egykori diákjaink – bizonyÃtja, a szülÅ‘k egy része mégis nagyon szkeptikus. „ElÅ‘ször tanuljon meg a gyerek magyarul, aztán jöhet az angol!â€- mondják és értjük az emögött megbúvó megannyi érzést, egykori negatÃv sajátélményt és gondolatot. Csakhogy épp ez a lényeg! Az elsÅ‘ként tanult nyelv sajátos hangképzési metódusai alakÃtják a hangképzÅ‘szerveket, ennek következtében pedig késÅ‘bb más nyelveket kevésbé pontosan tudnak majd megszólaltani a gyerekek. Ezért célszerű az anyanyelvvel párhuzamosan, szakértÅ‘i támogatás bevonásával megkezdeni az idegen nyelvekkel való ismerkedést. Babaangol és angol ovisoknak: a legjobb választás A gyerekek agya olyan, mint a szivacs és tudásszomjunk kielégÃthetetlen szomjúság. SzülÅ‘ legyen a talpán, aki a rengeteg miértre, hogyanra és micsodára válaszolni tud. Aki énekelte már századszorra a János bácsi a tanyán-t, vagy az Icipici pókot, pontosan tudja, hogy a kicsik az ismétlésben megnyugvásra, tájékozódási pontra és ismerÅ‘sségre lelnek. Nemhogy nem unják meg, az „Ez már tényleg az utolsó, de komolyan!†után ezredszerre is újra kérik a kedvenc mondókát vagy dalocskát. A babaangol foglalkozásokon és az ovis angol óráinkon is éppen erre alapozunk. Oktatóink a gyerekekhez kizárólag angol nyelven beszélnek, mert hisszük és tapasztaljuk, hogy a gyerekek megértési szándéka rendkÃvül erÅ‘s. Åket nem kötik az „Ãgy szoktuk†és a „mit fognak gondolni†tÃpusú önvédelmi mechanizmusok, ezért nem állnak le problémázni az idegen nyelv megjelenésén. Nem jönnek zavarba, nem lesznek feszültek vagy bátortalanabbak, mint annak elÅ‘tte. Hozzá vannak szokva, hogy nem értik tartalmilag pontosan a felnÅ‘ttek feléjük küldött üzeneteit. A szavakat kontextusban, helyzetre vonatkoztatottan tanulják. IdÅ‘vel magyarul sem okoz nekik gondot, hogy a labdát laszti, foci, vagy pattogós szavakkal illetve is dekódolni tudják, úgy az angol szavakat is gyorsan kötik valós jelentésükhöz. A módszer sajátossága és hatékonyságának kulcsa emellett az, hogy a hagyományos iskolai oktatással szemben mi nem teszünk hatalmas terheket a szülÅ‘kre. Nincsenek kötelezÅ‘ és unalmas feladatok, kizárólag az értékes, közös idÅ‘töltésbe épÃtett szórakoztató elemek, dalok és mesék, melyeket a gyerekek élvezettel sajátÃtanak el. MinÅ‘ségi idÅ‘ anyának és a babának Minden édesanya életében eljön az a pont, amikor úgy dönt, ideje gyermekének – és önmagának – társaságot keresnie. Úgy érzi, muszáj valamilyen közösségi aktivitásban részt venniük, ahol a gyerkÅ‘c más babák társaságában ismerkedhet a szociális helyzetek sajátosságaival. Ahol a kicsi kortárs közegben lehet és anyának is lehetÅ‘sége nyÃlik új ismeretek elsajátÃtására, új emberek megismerésére. A Helen Doron English foglalkozássorozat heti egy-két alkalommal várja a babákat és mamákat, ahol a kicsik az angol nyelvet ismerik meg. Továbbá a közös zenés-mozgásos élmények hatására, mintegy járulékos elÅ‘nyként, fejlÅ‘dik kéz-szem koordinációjuk, mozgáskultúrájuk, percepciós és kognitÃv készségeik. Eközben az édesanyáknak is alkalma nyÃlik arra, hogy csoportban is megismerjék kisbabájuk működését. Emellett maguk is támogató, hasonló értékrendű szülÅ‘i közösségre leljenek a többi tanfolyamra járó anyuka- apuka személyében.
Bébit senki sem ültetheti a sarokba! – avagy a nyelvtanulást nem lehet túl korán kezdeni A gyerekeknek megvan az a csodálatos képessége, hogy számukra minden természetes. Könnyen adaptálódnak, rugalmasak és bármit képesek be-, illetve elfogadni, amivel csak találkoznak. Ezért nem látják különbözÅ‘nek a más rasszba tartozó vagy éppen sérült társaikat, és ezért sokkal ügyesebbek a nyelvtanulásban is. Nem tudják és nem is érdekli Å‘ket, hogy lehetne másként! Délutáni tea angol keksszel és anyatejjel Tudtad, hogy egy gyermek a születése pillanatában bármely nyelv elsajátÃtására képes? Nincsenek egyéni, nyelv- vagy nemzetspecifikus szervi eltérések az újszülöttek között. Az egyes nyelvterületekre jellemzÅ‘ eltérésekbÅ‘l fakadó dialektusok és a tökéletlen kiejtés a korai nyelvoktatás megkezdésével elkerülhetÅ‘k, vagy minimalizálhatók. A Helen Doron módszer hatékonyságát többévtizedes tapasztalat, többezer nyelvvizsga és számos magabiztos és sikeres felnÅ‘tt – egykori diákjaink – bizonyÃtja, a szülÅ‘k egy része mégis nagyon szkeptikus. „ElÅ‘ször tanuljon meg a gyerek magyarul, aztán jöhet az angol!â€- mondják és értjük az emögött megbúvó megannyi érzést, egykori negatÃv sajátélményt és gondolatot. Csakhogy épp ez a lényeg! Az elsÅ‘ként tanult nyelv sajátos hangképzési metódusai alakÃtják a hangképzÅ‘szerveket, ennek következtében pedig késÅ‘bb más nyelveket kevésbé pontosan tudnak majd megszólaltani a gyerekek. Ezért célszerű az anyanyelvvel párhuzamosan, szakértÅ‘i támogatás bevonásával megkezdeni az idegen nyelvekkel való ismerkedést. Babaangol és angol ovisoknak: a legjobb választás A gyerekek agya olyan, mint a szivacs és tudásszomjunk kielégÃthetetlen szomjúság. SzülÅ‘ legyen a talpán, aki a rengeteg miértre, hogyanra és micsodára válaszolni tud. Aki énekelte már századszorra a János bácsi a tanyán-t, vagy az Icipici pókot, pontosan tudja, hogy a kicsik az ismétlésben megnyugvásra, tájékozódási pontra és ismerÅ‘sségre lelnek. Nemhogy nem unják meg, az „Ez már tényleg az utolsó, de komolyan!†után ezredszerre is újra kérik a kedvenc mondókát vagy dalocskát. A babaangol foglalkozásokon és az ovis angol óráinkon is éppen erre alapozunk. Oktatóink a gyerekekhez kizárólag angol nyelven beszélnek, mert hisszük és tapasztaljuk, hogy a gyerekek megértési szándéka rendkÃvül erÅ‘s. Åket nem kötik az „Ãgy szoktuk†és a „mit fognak gondolni†tÃpusú önvédelmi mechanizmusok, ezért nem állnak le problémázni az idegen nyelv megjelenésén. Nem jönnek zavarba, nem lesznek feszültek vagy bátortalanabbak, mint annak elÅ‘tte. Hozzá vannak szokva, hogy nem értik tartalmilag pontosan a felnÅ‘ttek feléjük küldött üzeneteit. A szavakat kontextusban, helyzetre vonatkoztatottan tanulják. IdÅ‘vel magyarul sem okoz nekik gondot, hogy a labdát laszti, foci, vagy pattogós szavakkal illetve is dekódolni tudják, úgy az angol szavakat is gyorsan kötik valós jelentésükhöz. A módszer sajátossága és hatékonyságának kulcsa emellett az, hogy a hagyományos iskolai oktatással szemben mi nem teszünk hatalmas terheket a szülÅ‘kre. Nincsenek kötelezÅ‘ és unalmas feladatok, kizárólag az értékes, közös idÅ‘töltésbe épÃtett szórakoztató elemek, dalok és mesék, melyeket a gyerekek élvezettel sajátÃtanak el. MinÅ‘ségi idÅ‘ anyának és a babának Minden édesanya életében eljön az a pont, amikor úgy dönt, ideje gyermekének – és önmagának – társaságot keresnie. Úgy érzi, muszáj valamilyen közösségi aktivitásban részt venniük, ahol a gyerkÅ‘c más babák társaságában ismerkedhet a szociális helyzetek sajátosságaival. Ahol a kicsi kortárs közegben lehet és anyának is lehetÅ‘sége nyÃlik új ismeretek elsajátÃtására, új emberek megismerésére. A Helen Doron English foglalkozássorozat heti egy-két alkalommal várja a babákat és mamákat, ahol a kicsik az angol nyelvet ismerik meg. Továbbá a közös zenés-mozgásos élmények hatására, mintegy járulékos elÅ‘nyként, fejlÅ‘dik kéz-szem koordinációjuk, mozgáskultúrájuk, percepciós és kognitÃv készségeik. Eközben az édesanyáknak is alkalma nyÃlik arra, hogy csoportban is megismerjék kisbabájuk működését. Emellett maguk is támogató, hasonló értékrendű szülÅ‘i közösségre leljenek a többi tanfolyamra járó anyuka- apuka személyében.