Mi az a tevékenységalapú tanulás? A korai nyelvelsajátÃtás több alapelven működik, ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy a nyelvelsajátÃtásnak egy élvezetes tevékenység közben kell történnie. A megfigyelt foglalkozásokon ezt egyértelműen látni lehet. A kisgyermek számára elsÅ‘sorban a játék, a mozgás, az ének, illetve mindezek összekapcsolása jelent örömet. Ãm ez az öröm nem öncélú: a gyerekek tanulási tevékenységében fontos szerepet játszik. Azt is mondhatjuk, a gyermek nem azt teszi, amit megtanult, hanem ellenkezÅ‘leg: azt tanulja meg, amit már megtett. Épp ezért, a korai nyelvelsajátÃtáskor a mozgással, versenyekkel, állatok utánzásával, ritmikus mozdulatokkal, tánccal és csoportos játékokkal kapcsolatos tevékenységek nagyon fontosak. A buzdÃtó tanári utasÃtások azért is hasznosak ebben az életkorban, illetve a nyelvvel való ismerkedés korai szakaszában, mert elegendÅ‘ idÅ‘t adnak a produktÃv nyelvhasználat megjelenéséig a receptÃv (hallásutáni megértést segÃtÅ‘) készségek kialakulására. A tanár azonnali visszajelzést kap arról, hogy a gyermek megértett-e valamit, hiszen mozdulataival fizikai választ ad. A szakirodalom ezt TPR-nak (Teljes Fizikai Válasz-Total Physical Response) nevez.
Mi az a tevékenységalapú tanulás? A korai nyelvelsajátÃtás több alapelven működik, ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy a nyelvelsajátÃtásnak egy élvezetes tevékenység közben kell történnie. A megfigyelt foglalkozásokon ezt egyértelműen látni lehet. A kisgyermek számára elsÅ‘sorban a játék, a mozgás, az ének, illetve mindezek összekapcsolása jelent örömet. Ãm ez az öröm nem öncélú: a gyerekek tanulási tevékenységében fontos szerepet játszik. Azt is mondhatjuk, a gyermek nem azt teszi, amit megtanult, hanem ellenkezÅ‘leg: azt tanulja meg, amit már megtett. Épp ezért, a korai nyelvelsajátÃtáskor a mozgással, versenyekkel, állatok utánzásával, ritmikus mozdulatokkal, tánccal és csoportos játékokkal kapcsolatos tevékenységek nagyon fontosak. A buzdÃtó tanári utasÃtások azért is hasznosak ebben az életkorban, illetve a nyelvvel való ismerkedés korai szakaszában, mert elegendÅ‘ idÅ‘t adnak a produktÃv nyelvhasználat megjelenéséig a receptÃv (hallásutáni megértést segÃtÅ‘) készségek kialakulására. A tanár azonnali visszajelzést kap arról, hogy a gyermek megértett-e valamit, hiszen mozdulataival fizikai választ ad. A szakirodalom ezt TPR-nak (Teljes Fizikai Válasz-Total Physical Response) nevez.