Részlet Helen Doron, A Nyelv Zenéje cÃmű könyvébÅ‘l A Helen Doron English tanárai által alkalmazott tanÃtási módszer olyan elven alapul, amely különbséget tesz a nyelvtanulás és a nyelvelsajátÃtás között. A hétéves kor alatti gyerekek esetében a nyelvelsajátÃtás természetes és hatékony módja annak, hogy megismertessük a gyermekeket a nyelvvel és hogy fejlesszük nyelvkészségüket. Mindezt anélkül, hogy kognitÃv módon követnénk a nyelvtani szabályokat. Ehelyett a módszer a nem-kognitÃv viselkedésre alapul, méghozzá a megszokott, mindennapi tevékenységek során. Az a gyermek, aki értelmes helyzetekben, rendszeres kapcsolatban áll a nyelvvel, érzi, semmint hogy követné a nyelv szabályait. Ez a hozzáállás nem a nyelvi pontosságra összpontosÃt. Ehelyett a kockázatvállalást, a próbálgatást és a találgatást értékeli. Ez azt is jelenti, hogy nem csupán egy speciális, különálló terület (az idegen nyelv) fejlesztése történik, hanem a gyermek teljes személyisége is alakul a nyelvi impulzuson keresztül. Mivel nem hagyományos iskolai, tanórai környezetrÅ‘l van szó, a gyermekek nincsenek kitéve megfelelési kényszernek,. Ez annak köszönhetÅ‘, hogy haladásukat, eredményeiket nem osztályzatok alapján mérik. A Helen Doron English foglalkozásokon a hibajavÃtás is pozitÃv, kudarcélményt nem okozó módon történik. Ez ahhoz a helyzethez hasonlÃtható, mint amikor a gyermek elsÅ‘ nyelvét sajátÃtja el. Az idegen nyelvhez való viszonyulás nem teljesÃtmény orientált. Nem kell az elÅ‘menetelrÅ‘l egy kitűzött idÅ‘pontra számot adni. Sokkal inkább, az idegennyelv-tanulás folyamata a gyermek életének szerves részévé válik. – részlet Helen Doron: A Nyelv Zenéje cÃmű könyvébÅ‘l
Részlet Helen Doron, A Nyelv Zenéje cÃmű könyvébÅ‘l A Helen Doron English tanárai által alkalmazott tanÃtási módszer olyan elven alapul, amely különbséget tesz a nyelvtanulás és a nyelvelsajátÃtás között. A hétéves kor alatti gyerekek esetében a nyelvelsajátÃtás természetes és hatékony módja annak, hogy megismertessük a gyermekeket a nyelvvel és hogy fejlesszük nyelvkészségüket. Mindezt anélkül, hogy kognitÃv módon követnénk a nyelvtani szabályokat. Ehelyett a módszer a nem-kognitÃv viselkedésre alapul, méghozzá a megszokott, mindennapi tevékenységek során. Az a gyermek, aki értelmes helyzetekben, rendszeres kapcsolatban áll a nyelvvel, érzi, semmint hogy követné a nyelv szabályait. Ez a hozzáállás nem a nyelvi pontosságra összpontosÃt. Ehelyett a kockázatvállalást, a próbálgatást és a találgatást értékeli. Ez azt is jelenti, hogy nem csupán egy speciális, különálló terület (az idegen nyelv) fejlesztése történik, hanem a gyermek teljes személyisége is alakul a nyelvi impulzuson keresztül. Mivel nem hagyományos iskolai, tanórai környezetrÅ‘l van szó, a gyermekek nincsenek kitéve megfelelési kényszernek,. Ez annak köszönhetÅ‘, hogy haladásukat, eredményeiket nem osztályzatok alapján mérik. A Helen Doron English foglalkozásokon a hibajavÃtás is pozitÃv, kudarcélményt nem okozó módon történik. Ez ahhoz a helyzethez hasonlÃtható, mint amikor a gyermek elsÅ‘ nyelvét sajátÃtja el. Az idegen nyelvhez való viszonyulás nem teljesÃtmény orientált. Nem kell az elÅ‘menetelrÅ‘l egy kitűzött idÅ‘pontra számot adni. Sokkal inkább, az idegennyelv-tanulás folyamata a gyermek életének szerves részévé válik. – részlet Helen Doron: A Nyelv Zenéje cÃmű könyvébÅ‘l