7 dolog, amit egy Helen Doron angolnyelv tanár már tud 7 dolog, amit egy Helen Doron angolnyelv tanár már tud Lehet valaki kiváló diplomás angolnyelv tanár, beszélhet akár anyanyelvi szinten angolul, rendelkezhet ilyen-olyan specifikációkkal, mégsem biztos, hogy illik a Helen Doron nyelviskolák rendszerébe. Az angol nyelvtanulás gyerekeknek szóló egyedi módszeréhez nem elegendÅ‘ pusztán a nyelvismeret, vagy a végzettség, lélek kell. Vállalkozói szemlélet, elhivatottság és egyfajta megszállottság, az örökös igény a fejlÅ‘désre. Mi, Helen Doronosok, tudjuk, hogy 1. Az oktatás szolgáltatás. Gyakran tapasztaljuk, hogy a szülÅ‘k negatÃv véleménnyel vannak pályatársainkról, mert úgy érzik, nem törÅ‘dnek kellÅ‘képpen gyermekükkel, vagy velük. Mi azonban tisztában vagyunk azzal, hogy az oktató-nevelÅ‘ tevékenység – függetlenül annak állami vagy magánszektori voltától- szolgáltatás, amelyet lehet jól, vagy rosszul is csinálni. Szerintünk azonban csak prémium módon érdemes. 2. A gyerek is ember. Nem tudunk és nem akarunk mit kezdeni az olyan életbölcsességekkel, hogy a gyerekeknek „ennyi is elégâ€. Szerintünk Å‘k a legérdekesebb, legötletesebb és legformabontóbb részei mindannak, ami emberi, épp ezért a legjobbat érdemlik. A legalaposabb felkészülést, a legÅ‘szintébb hozzáállást, a legnagyobb szÃvet és szeretetet. 3. A sikeres nyelvtanuláshoz három ember kell: a gyerek, a tanár és a szülÅ‘. Ha partnerként tiszteled a másikat, legyen az a gyerek, vagy a szülÅ‘, partnerként fog veled együttműködni is. Mi ebben hiszünk és erre törekszünk. Tudjuk, hogy maximális jelenlétünk elengedhetetlen, de azt is, hogy nem mindig a legfontosabb. Az angol lecke gyerekeknek szól, de néha a szülÅ‘knek kell ellenÅ‘rizi, hogy elkészült-e. Néha Å‘k azok, akik jelzik, hogy gond van, néha mi figyelünk oda kicsit jobban… A tiszta kommunikációs utak, a korrektség és a megbÃzhatóság számunkra nemcsak szavak: ezek az értékeink. 4. Nem vagyunk egyformák és ez Ãgy jó. Vannak gyerekek, akik kiválóan rajzolnak, de nem túl szépen énekelnek. Mások csodásan dalolnak, de társaságban nem mernek megszólalni. Akad, aki akkor is beszél, ha csendben kellene maradnia. Na és?! Mi a Helen Doronnál nem akarjuk uniformizálni a gyerekeket vagy lenyesegetni az „oda nem illÅ‘ részeketâ€. Szerintünk ugyanis Å‘k már akkor is valamilyenek, amikor hozzánk érkeznek. És mi pont ilyennek szeretjük Å‘ket. 5. Minden gyerekhez saját út vezet. Tipikus probléma a hagyományos oktatás nagylétszámú közösségei esetében, hogy az a gyerek, aki gyorsabb az átlagnál, vagy kicsit lassabb és ezért lemarad, kirekesztÅ‘dik. A magas osztálylétszámok és /vagy a tanári motiváció hiánya miatt ezek a gyerekek lemorzsolódnak, rosszalkodni kezdenek vagy elmagányosodnak. Mi azonban tudjuk, hogy a normától eltérÅ‘ viselkedés sohasem ok, mindig következmény. Nem(csak) a tüneteket kezeljük, hanem az alapproblémát igyekszünk megkeresni és feltárni, mert hisszük, hogy a leggyengébb láncszem sosem gyenge, csak még nem találta meg azt, amiben legerÅ‘sebb lehet. 6. A diploma fontos, de nem minden. Az egyetemen el lehet sajátÃtani ragozást, nyelvtant, mondatszerkezeteket vagy a klasszikus műveltséget, de nem (feltétlenül) szerzünk élettapasztalatot, lazaságot, humort vagy rugalmasságot. Ezek egy emberben vagy eleve adottak, vagy idÅ‘vel kifejlÅ‘dnek. Mi azokat a kollégákat keressük és szeretjük, akik olyanok, mint McGyver: a semmi mindig valami és a megoldás mindig ott van a zsebükben, csak rá kell találniuk. 7. A tanári önképzés és a fejlÅ‘dés elengedhetetlen része a sikeres nevelésnek. A gyerekek nem a nagy szavakból, hanem az észrevétlenül elsajátÃtott mintából tanulnak. Ezért aztán hiába is próbálnánk prédikálni arról, hogy az önképzés, az otthoni angol nyelvű zenehallgatás, olvasás, filmnézés vagy online információszerzés fontos, inkább megmutatjuk! Épp ezért a Helen Doron a legjobb módszer gyerekeknek: mi magunk is igyekszünk mindenkor jó példával elÅ‘l járni. Képezzük magunkat, csapatépÃtÅ‘kre járunk, tanulunk egymástól és soha, de nem felejtünk el kérdezni és megkérdÅ‘jelezni, mert minket tényleg érdekel a világ működése. Nem szeretjük a félmegoldásokat és fel akarjuk fedni a titkokat, mert egy kicsit mind gyerekek vagyunk. És büszkék vagyunk rá! Ha érdekel, a tanárképzés, látogass meg bennünket!
7 dolog, amit egy Helen Doron angolnyelv tanár már tud 7 dolog, amit egy Helen Doron angolnyelv tanár már tud Lehet valaki kiváló diplomás angolnyelv tanár, beszélhet akár anyanyelvi szinten angolul, rendelkezhet ilyen-olyan specifikációkkal, mégsem biztos, hogy illik a Helen Doron nyelviskolák rendszerébe. Az angol nyelvtanulás gyerekeknek szóló egyedi módszeréhez nem elegendÅ‘ pusztán a nyelvismeret, vagy a végzettség, lélek kell. Vállalkozói szemlélet, elhivatottság és egyfajta megszállottság, az örökös igény a fejlÅ‘désre. Mi, Helen Doronosok, tudjuk, hogy 1. Az oktatás szolgáltatás. Gyakran tapasztaljuk, hogy a szülÅ‘k negatÃv véleménnyel vannak pályatársainkról, mert úgy érzik, nem törÅ‘dnek kellÅ‘képpen gyermekükkel, vagy velük. Mi azonban tisztában vagyunk azzal, hogy az oktató-nevelÅ‘ tevékenység – függetlenül annak állami vagy magánszektori voltától- szolgáltatás, amelyet lehet jól, vagy rosszul is csinálni. Szerintünk azonban csak prémium módon érdemes. 2. A gyerek is ember. Nem tudunk és nem akarunk mit kezdeni az olyan életbölcsességekkel, hogy a gyerekeknek „ennyi is elégâ€. Szerintünk Å‘k a legérdekesebb, legötletesebb és legformabontóbb részei mindannak, ami emberi, épp ezért a legjobbat érdemlik. A legalaposabb felkészülést, a legÅ‘szintébb hozzáállást, a legnagyobb szÃvet és szeretetet. 3. A sikeres nyelvtanuláshoz három ember kell: a gyerek, a tanár és a szülÅ‘. Ha partnerként tiszteled a másikat, legyen az a gyerek, vagy a szülÅ‘, partnerként fog veled együttműködni is. Mi ebben hiszünk és erre törekszünk. Tudjuk, hogy maximális jelenlétünk elengedhetetlen, de azt is, hogy nem mindig a legfontosabb. Az angol lecke gyerekeknek szól, de néha a szülÅ‘knek kell ellenÅ‘rizi, hogy elkészült-e. Néha Å‘k azok, akik jelzik, hogy gond van, néha mi figyelünk oda kicsit jobban… A tiszta kommunikációs utak, a korrektség és a megbÃzhatóság számunkra nemcsak szavak: ezek az értékeink. 4. Nem vagyunk egyformák és ez Ãgy jó. Vannak gyerekek, akik kiválóan rajzolnak, de nem túl szépen énekelnek. Mások csodásan dalolnak, de társaságban nem mernek megszólalni. Akad, aki akkor is beszél, ha csendben kellene maradnia. Na és?! Mi a Helen Doronnál nem akarjuk uniformizálni a gyerekeket vagy lenyesegetni az „oda nem illÅ‘ részeketâ€. Szerintünk ugyanis Å‘k már akkor is valamilyenek, amikor hozzánk érkeznek. És mi pont ilyennek szeretjük Å‘ket. 5. Minden gyerekhez saját út vezet. Tipikus probléma a hagyományos oktatás nagylétszámú közösségei esetében, hogy az a gyerek, aki gyorsabb az átlagnál, vagy kicsit lassabb és ezért lemarad, kirekesztÅ‘dik. A magas osztálylétszámok és /vagy a tanári motiváció hiánya miatt ezek a gyerekek lemorzsolódnak, rosszalkodni kezdenek vagy elmagányosodnak. Mi azonban tudjuk, hogy a normától eltérÅ‘ viselkedés sohasem ok, mindig következmény. Nem(csak) a tüneteket kezeljük, hanem az alapproblémát igyekszünk megkeresni és feltárni, mert hisszük, hogy a leggyengébb láncszem sosem gyenge, csak még nem találta meg azt, amiben legerÅ‘sebb lehet. 6. A diploma fontos, de nem minden. Az egyetemen el lehet sajátÃtani ragozást, nyelvtant, mondatszerkezeteket vagy a klasszikus műveltséget, de nem (feltétlenül) szerzünk élettapasztalatot, lazaságot, humort vagy rugalmasságot. Ezek egy emberben vagy eleve adottak, vagy idÅ‘vel kifejlÅ‘dnek. Mi azokat a kollégákat keressük és szeretjük, akik olyanok, mint McGyver: a semmi mindig valami és a megoldás mindig ott van a zsebükben, csak rá kell találniuk. 7. A tanári önképzés és a fejlÅ‘dés elengedhetetlen része a sikeres nevelésnek. A gyerekek nem a nagy szavakból, hanem az észrevétlenül elsajátÃtott mintából tanulnak. Ezért aztán hiába is próbálnánk prédikálni arról, hogy az önképzés, az otthoni angol nyelvű zenehallgatás, olvasás, filmnézés vagy online információszerzés fontos, inkább megmutatjuk! Épp ezért a Helen Doron a legjobb módszer gyerekeknek: mi magunk is igyekszünk mindenkor jó példával elÅ‘l járni. Képezzük magunkat, csapatépÃtÅ‘kre járunk, tanulunk egymástól és soha, de nem felejtünk el kérdezni és megkérdÅ‘jelezni, mert minket tényleg érdekel a világ működése. Nem szeretjük a félmegoldásokat és fel akarjuk fedni a titkokat, mert egy kicsit mind gyerekek vagyunk. És büszkék vagyunk rá! Ha érdekel, a tanárképzés, látogass meg bennünket!