1748 Views

Párhuzamos nyelvtanulás kisiskolás korban

Az iskolaválasztás minden szülő legnagyobb rémálma. Úgy kell életre szóló döntéseket hozni valaki más érdekében, hogy valójában semmit sem tudunk a jövőről. Ismerjük őt, a csemetét, de nem tudjuk, mi fogja érdekelni öt, tíz, tizenöt év múlva. Nem tudjuk, milyen lesz a tanuláshoz való viszonya. Nem tudjuk, hogyan fog működni az óvoda utáni, egészen másfajta közösségben.

El kell döntenünk, hova járjon és mit tanuljon. Tanuljon-e nyelvet és ha igen, melyiket? Határoznunk kell arról, kezdje-e már elsőben, vagy csak harmadiktól, netán ötödiktől vágjon bele… Hova helyezzük a fókuszt, merre tereljük őt?! Az angol fontosságát senki sem vitatja, hiszen világnyelv, mely több milliárd emberhez kapcsol. Az ország egyes területein azonban előtérbe kerülhet a német, az ukrán vagy akár az orosz is.

Angol nyelvtanfolyam: amikor a több tényleg több!

Ahelyett, hogy szülőként a poklok poklát járnád meg, míg döntést hozol, válaszd mindkettőt! Azok, akik az angol tanulás gyerekeknek Helen Doron program mellett döntenek, a magabiztosan és időben megszerzett nyelvvizsga mellett teszik le a voksukat. A kisgyerekkortól nálunk tanuló gyerekek jellemzően 14-15 éves korukban megszerzik a későbbi egyetemi diploma feltételeként megszabott középfokú nyelvvizsgát. Továbbá olyan stabil, jól használható és nemzetközi lehetőségeket biztosító nyelvtudásra tesznek szert, mely az élet bármely területén csak előnyükre válik.

Mivel ez a hagyományos iskolai kereteken kívül, heti egyszeri elfoglaltságot igénylÅ‘ rendszerben történik – hiszen a hanganyagokat akár a kocsiban vagy az esti rutin során, közösen is hallgathatjátok-, a suliban nyugodtan választhattok egy másik, vagy akár két másik nyelvet is.

Két nyelvet tanulni egyszerre

Gyakori aggodalom a szülők körében, hogy az angol nyelvtanulás gyerekeknek olyan teher, amivel nem tudnak megbirkózni. Sokan tartanak attól is, hogy az idegenennyelv-tanulás összezavarja a gyerekek anyanyelvi tudását, vagy a nyelvek önkéntelen keveredését eredményezi.

Nem árulunk zsákbamacskát: elÅ‘fordulhat, hogy a nyelvtanulás kezdeti szakaszában átmenetileg – néhány hétig, vagy hónapig- elÅ‘fordulnak szócserék és mókás helyzetek, de ez felnÅ‘ttekkel sincs másként.

Gondoljunk csak bele! Ha a két-három nyelvvel való zsonglÅ‘rködés lehetetlen küldetés lenne a kicsiknek, akkor vajon a két- vagy akár többnyelvű családok utódai egytÅ‘l-egyig nyelvzsenik lennének? Dehogy! Az elme lehetÅ‘ségei – különösen kisgyermek- és kisiskolás korban – szinte végtelenek. FelnÅ‘ttként egyszerűen csak meg kell tanulnunk a dobozon kívül gondolkodni.

Kompromisszummentes jövő

Egy hazai munkaerőpiaci kutatás eredményei azt mutatják, hogy a jelenlegi munkáltatói elvárások alapján a pályakezdő fiatalokkal szemben nemcsak az angol és német nyelvvizsga az elvárás, hanem a valós nyelvi tudás és a nyelvi rugalmasság, a könnyen adaptálható ismeretek is. Alapvetés a minimum középfokon beszélt és hallás után értett angol mellett a jó írásbeli kommunikációs készség és a tárgyalóképes, nyelvileg színes nyelvi tudás is.

Ezt a nyelvi magabiztosságot, a magától értetődőnek vett nyelvi fordulatokat, a szlenget, az amerikai vagy éppen brit sajátosságokat azonban felnőttként komoly és tudatos munka elsajátítani. A betűszavak, rövidítések vagy éppen a kétértelmű kifejezések pedig olyan homályos és távoli univerzumok lehetnek, amik olykor elérhetetlen távolságra vannak egy idősebb diáknak, a gyerekeknek azonban szinte természetesek.

Ne feledjük! A gyerekek számára végtelen a horizont, rajtunk múlik, képesek lesznek-e meghódítani. Döntsünk jól, nyissunk ki számukra ajtókat és ablakokat, majd hagyjuk, hogy  a magasba repüljenek. Képesek rá.

1749 Views

Párhuzamos nyelvtanulás kisiskolás korban

Az iskolaválasztás minden szülő legnagyobb rémálma. Úgy kell életre szóló döntéseket hozni valaki más érdekében, hogy valójában semmit sem tudunk a jövőről. Ismerjük őt, a csemetét, de nem tudjuk, mi fogja érdekelni öt, tíz, tizenöt év múlva. Nem tudjuk, milyen lesz a tanuláshoz való viszonya. Nem tudjuk, hogyan fog működni az óvoda utáni, egészen másfajta közösségben.

El kell döntenünk, hova járjon és mit tanuljon. Tanuljon-e nyelvet és ha igen, melyiket? Határoznunk kell arról, kezdje-e már elsőben, vagy csak harmadiktól, netán ötödiktől vágjon bele… Hova helyezzük a fókuszt, merre tereljük őt?! Az angol fontosságát senki sem vitatja, hiszen világnyelv, mely több milliárd emberhez kapcsol. Az ország egyes területein azonban előtérbe kerülhet a német, az ukrán vagy akár az orosz is.

Angol nyelvtanfolyam: amikor a több tényleg több!

Ahelyett, hogy szülőként a poklok poklát járnád meg, míg döntést hozol, válaszd mindkettőt! Azok, akik az angol tanulás gyerekeknek Helen Doron program mellett döntenek, a magabiztosan és időben megszerzett nyelvvizsga mellett teszik le a voksukat. A kisgyerekkortól nálunk tanuló gyerekek jellemzően 14-15 éves korukban megszerzik a későbbi egyetemi diploma feltételeként megszabott középfokú nyelvvizsgát. Továbbá olyan stabil, jól használható és nemzetközi lehetőségeket biztosító nyelvtudásra tesznek szert, mely az élet bármely területén csak előnyükre válik.

Mivel ez a hagyományos iskolai kereteken kívül, heti egyszeri elfoglaltságot igénylÅ‘ rendszerben történik – hiszen a hanganyagokat akár a kocsiban vagy az esti rutin során, közösen is hallgathatjátok-, a suliban nyugodtan választhattok egy másik, vagy akár két másik nyelvet is.

Két nyelvet tanulni egyszerre

Gyakori aggodalom a szülők körében, hogy az angol nyelvtanulás gyerekeknek olyan teher, amivel nem tudnak megbirkózni. Sokan tartanak attól is, hogy az idegenennyelv-tanulás összezavarja a gyerekek anyanyelvi tudását, vagy a nyelvek önkéntelen keveredését eredményezi.

Nem árulunk zsákbamacskát: elÅ‘fordulhat, hogy a nyelvtanulás kezdeti szakaszában átmenetileg – néhány hétig, vagy hónapig- elÅ‘fordulnak szócserék és mókás helyzetek, de ez felnÅ‘ttekkel sincs másként.

Gondoljunk csak bele! Ha a két-három nyelvvel való zsonglÅ‘rködés lehetetlen küldetés lenne a kicsiknek, akkor vajon a két- vagy akár többnyelvű családok utódai egytÅ‘l-egyig nyelvzsenik lennének? Dehogy! Az elme lehetÅ‘ségei – különösen kisgyermek- és kisiskolás korban – szinte végtelenek. FelnÅ‘ttként egyszerűen csak meg kell tanulnunk a dobozon kívül gondolkodni.

Kompromisszummentes jövő

Egy hazai munkaerőpiaci kutatás eredményei azt mutatják, hogy a jelenlegi munkáltatói elvárások alapján a pályakezdő fiatalokkal szemben nemcsak az angol és német nyelvvizsga az elvárás, hanem a valós nyelvi tudás és a nyelvi rugalmasság, a könnyen adaptálható ismeretek is. Alapvetés a minimum középfokon beszélt és hallás után értett angol mellett a jó írásbeli kommunikációs készség és a tárgyalóképes, nyelvileg színes nyelvi tudás is.

Ezt a nyelvi magabiztosságot, a magától értetődőnek vett nyelvi fordulatokat, a szlenget, az amerikai vagy éppen brit sajátosságokat azonban felnőttként komoly és tudatos munka elsajátítani. A betűszavak, rövidítések vagy éppen a kétértelmű kifejezések pedig olyan homályos és távoli univerzumok lehetnek, amik olykor elérhetetlen távolságra vannak egy idősebb diáknak, a gyerekeknek azonban szinte természetesek.

Ne feledjük! A gyerekek számára végtelen a horizont, rajtunk múlik, képesek lesznek-e meghódítani. Döntsünk jól, nyissunk ki számukra ajtókat és ablakokat, majd hagyjuk, hogy  a magasba repüljenek. Képesek rá.